12 artikler

Ofte stillede spørgsmål

Læs her, før du kontakter Arters support. Måske finder du svar på dine spørgsmål.

Sidst opdateret d. 2. november 2023
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan fotografere mit fund?

Det kan være svært at fange et tydeligt billede af en flyvende fugl, flagermus eller lignende - og nogle gange ser man dem slet ikke, men hører derimod kun deres kald og kvidren eller striduleren. Men hvad gør du så for at dokuementere dit fund?

Sidst opdateret d. 4. maj 2023
Jeg kan ikke logge ind på min bruger på Arter - hvad kan jeg gøre?

Læs her, hvad du kan gøre, hvis du ikke kan logge ind på Arter - måske har du glemt at bekræfte din e-mail.

Sidst opdateret d. 25. april 2023
Jeg har glemt mit kodeord - hvordan kommer jeg videre?

Læs her, hvad du kan gøre, hvis du har glemt dit kodeord.

Sidst opdateret d. 13. september 2023
Min brugerkonto er låst - hvad skal jeg gøre?

Læs her, hvad du kan gøre, hvis du ikke kan logge ind på Arter, fordi din brugerkonto på Arter er blevet låst.

Sidst opdateret d. 23. september 2022
Hvornår slettes fund og kommentarer fra Arter?

Hvornår slettes fund og kommentarer fra Arter?

Sidst opdateret d. 23. september 2022
Mit fund er sat på pause - hvorfor?

Artseksperterne, altså de brugere, som kan ekspertvalidere dine fund, kan sætte dit fund på pause, når de har brug for at få flere informationer for at kunne afgøre artsbestemmelsen.

Sidst opdateret d. 14. april 2023
Mit fund er blevet gjort personligt - hvorfor?

Læs mere om personliggjorte fund her.

Sidst opdateret d. 23. november 2023
Hvorfor kan jeg ikke finde fund, jeg har indrapporteret i andre databaser?

Nogle brugere oplever, at de ikke kan genfinde fund, som de har indrapporteret i f.eks. iNaturalist.

Sidst opdateret d. 14. september 2023
Hvorfor kan jeg ikke se alle arter og fund, når jeg søger?

Nogle taxa er skjulte, når du søger på Arter, men du kan let selv styre, om du vil se alt.

Sidst opdateret d. 23. november 2023
Jeg har fundet en fejl i et eksternt datasæt på Arter - hvad kan jeg gøre?

Det sker, at Arters brugere finde fejl i de eksterne datasæt, der vises på Arter. Hvis det sker, har Arters support ingen mulighed for at slette eller rette fundene. Læs her, hvordan du kan indrapportere fejlen til det system, fundet stammer fra.

Sidst opdateret d. 14. april 2023
Jeg har fundet en art, der ikke er på Arter - hvem skal jeg kontakte?

Har du et ønske om at få oprettet en art, en slægt, en underart eller andet, som ikke findes på Arter, bedes du følge de her nævnte procedurer.

Sidst opdateret d. 23. september 2022
Hvornår skal jeg anmelde et fund?

Læs her, hvornår man kan gøre brug af "Anmeld fund"-knappen.