Du har mulighed for at slette dine egne fund i op til 7 døgn efter, at du har indsendt dem. Herefter skal du kontakte Arters support
Du har mulighed for at slette dine egne fund inden for de første 7 døgn, efter at du har indsendt fundet. Når de 7 døgn er gået, skal du kontakte Arters support for at få fundet slettet.
OBS: I øjeblikket kan kladder kun slettes i 7 døgn efter oprettelse. Det vil blive rettet ved næste mulige lejlighed. I mellemtiden kan I få kladder slettet ved at henvende jer til Arters support.
Husk at oplyse fundets unikke ID eller sende et link til fundet. Begrundelsen for tidsgrænsen på 7 døgn kan du læse mere om længere nede på siden.
Trin 1: Gå til det fund, du ønsker at slette, og tryk på "Slet fund"-knappen.
Trin 2: Godkend, at du vil slette fundet.
At der på Arter er en grænse på 7 døgn for sletning af fund, handler om. at dataene i Arter skal være troværdige.
Et eksempel
En bruger lægger 100 fund i Arter efter at have besøgt det lokale gadekær. Tre uger senere benytter kommunens miljømedarbejder disse data i sit arbejde til at vurdere, hvordan gadekæret har det. Dermed har miljømedarbejderen også behov for at kunne gå ind og gense disse fund en måned senere uden at risikere, at alle 100 fund i mellemtiden er blevet slettet.
Det samme gør sig gældende, eksempelvis hvis en forsker har nået at sætte et stort forskningsprojekt i gang, som indeholder nye data.
Med andre ord kræver det en god grund, hvis du gerne vil have slettet et fund, når der er gået længere tid end 7 døgn.
Et fund skal naturligvis slettes, hvis det ved en fejl er blevet indrapporteret flere gange. Til gengæld bliver et fund ikke slettet, hvis begrundelsen er, at et billede er grynet og derfor ikke kønt at se på. Det er en vigtig pointe, og den er derfor også nævnt i Arters regler og vilkår.
Du er altid meget velkommen til at skrive til Arters support og spørge, hvis du er i tvivl om, hvorvidt du kan få slettet dit fund.